פחד בארגנטינה: "מפחדים ללכת ברחוב עם סממן יהודי"

"זו הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש בדגל דאע"ש בהתקפה בארגנטינה, ההשפעה של דאע"ש באמריקה הלטינית גדלה ויתכן שזוהי תוצאה של התפשטות מסרי השנאה של דאע"ש".
יעקב גרודקה No Comments on פחד בארגנטינה: "מפחדים ללכת ברחוב עם סממן יהודי"

לפני כשבוע, מרכז קהילתי יהודי בארגנטינה הותקף בליווי איומים שכללו את סמל דאע"ש • הבוקר, ראש כולל מקומי מספר לאתר 'קול חי' על התחושות הקשות • "מאות בני תורה חוששים בעת הליכתם ברחוב"

הגאון רבי שמואל אריה לוין
"זו הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש בדגל דאע"ש בהתקפה בארגנטינה, ההשפעה של דאע"ש באמריקה הלטינית גדלה ויתכן שזוהי תוצאה של התפשטות מסרי השנאה של דאע"ש".
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני כשבוע ימים פורסם באתר 'קול חי' כי מרכז קהילתי יהודי בארגנטינה – הותקף בליווי איומים שכללו את סמל דאע"ש, וגרמו לבהלה רבה ולחששות כבדים בקרב הקהילה היהודית.

על פי כלי התקשורת המקומיים, בקבוק פלסטיק עמוס במלט הושלך דרך חלון המרכז הקהילתי היהודי המקומי, בעיר סנטה פה בארגנטינה. בפתק שהוצמד לבקבוק נכתב בספרדית: "זוהי אזהרה ראשונה, הבא יתפוצץ", ובערבית נכתב: "אללה אכבר,, כאשר על הפתק התנוסס גם הסמל של התנועה האיסלמית – דאע"ש.

בשיחה עם אתר 'קול חי' , מספר ראש כולל ידוע מהקהילה היהודית שבארגנטינה כי "החשש של בני התורה הלך וגבר מאז המקרים האחרונים, וזה של השבוע שעבר רק החמיר את מצב החששות בקהילה, לדבריו, "חזרנו עשרות שנים אחורה, זה פשוט לא יאמן שאנחנו מפחדים ללכת ברחוב עם סממן יהודי, יש כאן מאות בני תורה שמרגישים בעת הליכתם ברחוב כי בכל רגע קט יכול פעיל דעאש להסתער עליו או על ילדיו בשם ארגון המדינה האיסלמית" אמר, וסיים את דברי בנימה אופטימית יותר, "בכל זאת אנחנו משתדלים להיות חזקים, ומאמינים שהפחד שמנסים המוסלמים להטיל על הקהילה היהודית בארגנטינה יחלוף במהרה".

לאחר התקרית אמר אריאל גולדבלום, נציג מרכז ויזנטל בדרום אמריקה כי "זו הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש בדגל דאע"ש בהתקפה בארגנטינה, ההשפעה של דאע"ש באמריקה הלטינית גדלה ויתכן שזוהי תוצאה של התפשטות מסרי השנאה של דאע"ש".

'המכון הלאומי' נגד אפליה הביע דאגה עמוקה מההתקפה, בהודעה שיצאה ממשרדו בסנטה פה. כאשר בד בבד, הורסיו רויטמן הנציג המקומי של ארגון הגג של יהודי בארגנטינה נפגש עם נציגי המשטרה ורשויות הביטחון בכדי לשפר את אמצעי האבטחה והתצפית במקום. רויטמן גינה את ההתקפה בראיונות לתקשורת המקומית והארצית וארגוני המרכזים הקהילתיים היהודים אמר שפעילויותיו יימשכו כרגיל.

כזכור שגרירות ישראל בבואנוס איירס הותקפה בשנת 1992 ושנתיים מאוחר יותר הופצץ המרכז היהודי AMIA, וגבה מחיר דמים כבד ביותר, כשברקע איראן וחיזבללה נחשבות לאחראיות להתקפות.

בינואר 2015 התובע המיוחד אלברטו ניסמן טען כי ממשלת ארגנטינה מסתירה את חלקה של איראן בטבח, והוא נמצא מת בביתו לאחר שנרצח בידי אלמונים כמה שעות לפני שאמור היה למסור עדות בקונגרס של ארגנטינה. במרץ האחרון נרצח ביריות איש עסקים יהודי באורוגואי בידי חמוש שזעק "אללה אכבר".



0 תגובות